Внимание! Вы просматриваете форум в ограниченном режиме – авторизуйтесь (вверху страницы) или зарегистрируйтесь, чтобы получить доступ ко всем возможностям форума (создание темы / ответа, доступ к спискам «Избранные», «Мои темы», «Непрочитанное»).
Patapināts auto un PVN priekšnodoklis К списку тем
Patapināts auto un PVN priekšnodoklis
Sveiki, kolēģi! Ar š.g.augustu SIA noslēdz patapinājuma līgumu ar uzņēmumā strādājošu darbinieku par a/m izmantošanu darba vajadzībām, tātad a/m tiks izmantota darba laikā no 8-17. Kādus izdevumus drīkst norakstīt saimnieciskās darbības izdevumos, degviela, remonta izmaksas u.c? Vai PVN priekšnodokli var atskaitīt 100% apmērā, vai 80%? Palīdziet tikt skaidrībā. Jau iepriekš paldies.
Ответы (54)
об этом много говорилось на форуме. поищите по поиску.
Par PVN neko netradu, tikai par auto nodokli CSDD
да и про ПВН уж терли-перетерли
и про расходы при таком виде договора
80
Gan jau drīz būs spēkā jaunie likuma grozījumi, kas uzliks par pienākumu šo nodokli maksāt arī patapinātajām a/m un tad par izdevumu uzskaiti vairs nebūs nekādu jautājumus - tieši tāpat kā uzņēmuma īpašumā esošajām a/m
Atradu, ka likums par PVN saka: " 10 panta 7.1.punkts- No budžetā maksājamās nodokļa summas kā priekšnodoklis nav atskaitāmi 20 procenti no nodokļa par iegādātu, nomātu vai importētu vieglo pasažieru automašīnu, kuras sēdvietu skaits, neskaitot vadītāja vietu, nepārsniedz astoņas sēdvietas, kā arī ar šādas automašīnas uzturēšanu saistītās izmaksas, tai skaitā izmaksas par automašīnas remontu un degvielas iegādi."
Bet man ir patapināts auto nevis nomāts, vai tad patapinājums neatšķiras no nomas?
Es saprotu, ka var atskaitīt 100% pvn.
можете - отчисляйте 100
лично я не против
Paldies, ļoti asprātīgi un izsmeļoši
Jums tas liekas aspratīgi tikai tāpēc, ka neizprotat, ka patapinājums ir ta pati noma, bet dažādi ierobežojumi, kas attiecas uz patapināto mantu, par lielāko daļu skar patapinājuma ņēmēja izdevumu norakstīšanu.
PVN likuma normas attiecas arī uz patapinātajām mašīņām
Darbinieka darba līgumā vajag iekļaut tādu punktu, ka darbinieks savu pienākumu pildīšanai izmanto savu auto darba vaj-ām (tas nav patapinājums, bet auto lietošana uz darba ties. attiec. pamata). Darbiniekam izmaksā kompensāciju (kas ir neapliek. ien. priekš darbinieka, t.i. nav jāmaksā IIN)0,03 Ls par 1 km par a/m izmantošanu un degvielasizdevumus uzskaita kā ar saimn. darb. saistītos. Saskaņā ar PVN likuma 10.p. 7 1 prim punktu a/m nav iegādāta, nomāta (nomas definīcija minēta Civillikumā 2112.p. [mantas lietošana par maksu]) un nav importēta, tātad secinājums, ka pamata atskaitīt 20% no priekšnodokļa NAV.
Turklāt, ja a/m lieto uz darba ties. attiec. pamata nav jāmaksā auto nodoklis (ceļu satiksms likums 1.p. 25.p.)
bet kompensācija nedrīkst pārsniegt latus 40 mēnesī! Līdz ko pārsniedz, tā rēķinam pašpatēriņu un gūto labumu!
Par 40Ls vienkārši aizmirsu. Sorry.
aij, kāds tur sōrī, sōrī Latvijai, ceļiem un 30 latiem mēnesī par bedrēm, kuras no dienas top arvien lielākas
Точка, вы очень красиво на все ссылаетесь, но, еще раз, остаюсь при своем неоптимистичном мнении, что даже при использовании на основании трудового, 100 % ПВН не будет
Colin, ну что ж вас ниче не устраивает то? 80 - не подходит, валяйте 100 - тоже обидки и наезды.
Лена! А можно снова озвучить Ваше неоптимистичное мнение?:-)
To4ka:
" Darbinieka darba līgumā vajag iekļaut tādu punktu, ka darbinieks savu pienākumu pildīšanai izmanto savu auto darba vaj-ām (tas nav patapinājums, bet auto lietošana uz darba ties. attiec. pamata). Darbiniekam izmaksā kompensāciju (kas ir neapliek. ien. priekš darbinieka, t.i. nav jāmaksā IIN)0,03 Ls par 1 km par a/m izmantošanu un degvielasizdevumus uzskaita kā ar saimn. darb. saistītos. Saskaņā
ar PVN likuma 10.p. 7 1 prim punktu a/m nav iegādāta, nomāta (nomas definīcija minēta Civillikumā 2112.p. [mantas lietošana par maksu]) un nav importēta, tātad secinājums, ka pamata atskaitīt 20% no priekšnodokļa NAV."
Turklāt, ja a/m lieto uz darba ties. attiec. pamata nav jāmaksā auto nodoklis (ceļu satiksms likums 1.p. 25.p.)
CIK ŽEL
Mans viedoklis sakrita ar šo BET VID -izraksts no tematiskās pārbaudes akta:
Lūgts iesniegt precizētās PVN deklarācijas un koriģēt priekšnodokli ( degviela uz 80%)
Lūgts reģistrēties CSDD kĀ uzņēmuma saimnieciskās darbības izmantoto transporta līdzekļu turētājam..
Situācija- uzņēmuma vadītāja trīs reizes mēnesī iepildījusi degvielu transporta līdzekļi- atskaite par tu kur braukts darba vajadzībām ir Līgums ar darbinieku par personīgā transporta izmantošnu dartba vajadzībām- ir tur atrunāts kā jāatskaitās par izlietoto degvielu un kā noformēti dokumenti jāiesniedz grāmatvedībā.

NESAPROTU- kādēl vēl samazināt par 20% priekšnodokli ja šeit makssājam TIKAI par degvielu kas izmantota darba pienākumu izpildei.
droši vien tāpēc, ka 0.03 Ls par km nav degvielas izdevumu apmaksa, bet auto amortizācijas kompensācija.
Cleo- pēc Jūsu rakstītā darbiniekam kompensē amortizāciju bet degviela ta manuprāt tai skaitā nav- benzīns vien jau sastāda lielāku summu uz 1 km kā minētie 0.03 Ls Tad iznāk ka darbiniekam amortizāciju kompensē bet degviela jāapmaksā pašam????
Esmu savu viedokli jau par šo jautājumu izteikusi citās diskusijās. Neizsaukšu atkal uguni uz sevi.
Katrs paliek pie sava

(ja nemaksā auto nodokli, tad sorry... bet likumprojektā ja nemaldos ir sākts domāt par to, ja lieto ne vairāk kā 10 dienas mēnesī, tad varēs nemaksāt un tad arī ar degvielas izmaksām būs cita dziesma).
Закрыть
Краткое описание нарушения