Внимание! Вы просматриваете форум в ограниченном режиме – авторизуйтесь (вверху страницы) или зарегистрируйтесь, чтобы получить доступ ко всем возможностям форума (создание темы / ответа, доступ к спискам «Избранные», «Мои темы», «Непрочитанное»).
Налоги и пошлины
Сдача в аренду офиса у микропредприятия К списку тем
Ответы (25)
Можно, если в договоре аренды четко сказано, что вы не являетесь поставщиком, а счета выставляете как посредник. Во всяком случае VID всем высылает такие ответы :
Tātad, Jums jāvērtē darījums attiecībā uz PVN piemērošanas vispārējo kārtību, vai kā starpniecības sniegto pakalpojumu, saistībā ar noslēgtā līguma nosacījumiem.
Vienlaikus vēršam uzmanību, ka nepieciešamības gadījumā jūs varat veikt grozījumus noslēgtajos līgumos, piemēram, noslēdzot papildu vienošanos, lai būtu nepārprotami skaidrs, ka jūs darbojaties ka starpnieks.
Papildus informējam, ka šajā gadījumā (ja starpnieks) Jūs (uzņēmums) nedrīkstiet izrakstīt patērētājam pievienotās vērtības nodokļa rēķinus savā vārdā, jo atbilstoši darījuma ekonomiskajam saturam un būtībai Jūsu uzņēmums nav preču piegādātājs vai attiecīgo pakalpojumu sniedzējs, kā arī nav nodokļa maksātājs, bet ir tikai starpnieks – maksājuma saņēmējs. Šajā gadījumā, patērētājam izrakstītajā pievienotās vērtības nodokļa rēķinā, obligāti jānorāda faktiskā preču piegādātāja vai pakalpojumu sniedzēja nosaukums, reģistrācijas numurs Valsts ieņēmumu dienesta pievienotās vērtības nodokļa maksātāju reģistrā, tā izrakstītā rēķina datums un numurs, kā arī piegādāto preču vai sniegto pakalpojumu vērtība un pievienotās vērtības nodokļa summa. Savukārt Jūsu rekvizīti patērētājam izrakstītajā pievienotās vērtības nodokļa rēķinā norādāmi ar piezīmi, ka tas ir maksājuma saņēmējs.
Tādējādi, ņemot vērā iepriekš minēto, ja, pamatojoties uz līguma nosacījumiem, secināms, ka persona (Jūsu uzņēmums) ir iesaistījusies darījumā kā starpnieks, izrakstītajā rēķinā jābūt faktiskā pakalpojumu sniedzēja (piegādātāja) rekvizīti un summas ar PVN, bet Jūsu darījuma summa (nomas maksai) bez PVN.
Tātad, Jums jāvērtē darījums attiecībā uz PVN piemērošanas vispārējo kārtību, vai kā starpniecības sniegto pakalpojumu, saistībā ar noslēgtā līguma nosacījumiem.
Vienlaikus vēršam uzmanību, ka nepieciešamības gadījumā jūs varat veikt grozījumus noslēgtajos līgumos, piemēram, noslēdzot papildu vienošanos, lai būtu nepārprotami skaidrs, ka jūs darbojaties ka starpnieks.
Papildus informējam, ka šajā gadījumā (ja starpnieks) Jūs (uzņēmums) nedrīkstiet izrakstīt patērētājam pievienotās vērtības nodokļa rēķinus savā vārdā, jo atbilstoši darījuma ekonomiskajam saturam un būtībai Jūsu uzņēmums nav preču piegādātājs vai attiecīgo pakalpojumu sniedzējs, kā arī nav nodokļa maksātājs, bet ir tikai starpnieks – maksājuma saņēmējs. Šajā gadījumā, patērētājam izrakstītajā pievienotās vērtības nodokļa rēķinā, obligāti jānorāda faktiskā preču piegādātāja vai pakalpojumu sniedzēja nosaukums, reģistrācijas numurs Valsts ieņēmumu dienesta pievienotās vērtības nodokļa maksātāju reģistrā, tā izrakstītā rēķina datums un numurs, kā arī piegādāto preču vai sniegto pakalpojumu vērtība un pievienotās vērtības nodokļa summa. Savukārt Jūsu rekvizīti patērētājam izrakstītajā pievienotās vērtības nodokļa rēķinā norādāmi ar piezīmi, ka tas ir maksājuma saņēmējs.
Tādējādi, ņemot vērā iepriekš minēto, ja, pamatojoties uz līguma nosacījumiem, secināms, ka persona (Jūsu uzņēmums) ir iesaistījusies darījumā kā starpnieks, izrakstītajā rēķinā jābūt faktiskā pakalpojumu sniedzēja (piegādātāja) rekvizīti un summas ar PVN, bet Jūsu darījuma summa (nomas maksai) bez PVN.
могу ошибаться, но это больше похоже на ответ фирмам по обхозяйствованию,чем на сдающим свою недвижку
Не ошибаешься, Ленчик. Это не случай микроба, у них не обхозяйствование недвижки, а сдача оной в аренду.
Вопрос задавали конкретный - по сдаче недвижимости в аренду. Просто Nomnieki , которые плательщики ндс хотят отчислять его в предналог. И потом, какая разница между оборотом обычного плательщика и плательщика SIA микрика?
Чтобы не платить, надо четко отметить в договоре аренды, что получая деньги за коммуналку и электричество как не поставщик, а посредник, являясь только получателем ( указать в счете не piegādatajs, а saņēmējs ) денег, фирма перечисляет в полном объеме полученную сумму поставщику услуг.
Чтобы не платить, надо четко отметить в договоре аренды, что получая деньги за коммуналку и электричество как не поставщик, а посредник, являясь только получателем ( указать в счете не piegādatajs, а saņēmējs ) денег, фирма перечисляет в полном объеме полученную сумму поставщику услуг.
Сильно сомневаюсь. Согласна с Андой.
тоже согласна
и не согласна с тем, что вы только посредник
при прерывании договора аренды у вас что, коммунальные исчезнут?
и не согласна с тем, что вы только посредник
при прерывании договора аренды у вас что, коммунальные исчезнут?
Ta kā mūsu uzņēmums nav preču piegādātājs vai attiecīgo pakalpojumu sniedzējs , bet ir tikai starpnieks – maksājuma saņēmējs , vai pareizi būs iekļaut SIA apgrozījumā tikai saņemto nomas maksu , bet ne visu rēķina summu (nomas maksu un maksu par komunāliem pakalpojumiem)?
Labdien!
Atbilstoši Pievienotās vērtības nodokļa likuma (likums) 1.panta26.punktam starpnieks ir nodokļa maksātājs, kurš piedalās pakalpojumu sniegšanā vai preču piegādē, nekļūstot par šo preču īpašnieku vai faktisko pakalpojumu sniedzēju, lai īstenotu citu personu intereses pakalpojumu sniegšanas vai preču piegādes darījumos. Starpnieks izraksta nodokļa rēķinu un saņem atlīdzību tikai par savu sniegto starpniecības pakalpojumu.
Ja iznomātājs, kas iekasē maksu par piegādāto ūdeni, siltumenerģiju, elektroenerģiju, gāzi, sniegtajiem kanalizācijas pakalpojumiem vai sadzīves atkritumu izvešanas pakalpojumiem, netiek uzskatīts par faktisko šo preču piegādātāju vai pakalpojumu sniedzēju, ja nomas līgumā nav noteikts citādi, kas tam ir noslēgts ar nomniekiem (īrniekiem).
Tādējādi, ja no noslēgtā līguma nosacījumiem izriet, ka iznomātājs darbojas kā starpnieks, tai skaitā nodrošinot norēķinu veikšanu starp pakalpojumu sniedzēju, noformējot rēķinus nomniekiem (īrniekiem) un iekasējot siltumenerģijas, elektroenerģijas un dabasgāzes piegādes vērtība, tad apgrozījumā tiek iekļauta tikai atlīdzība par sniegto pakalpojumu un starpniecības pakalpojumu (ja tāda ir, piemēram, kasiera pakalpojuma vērtība).
Savukārt ja uzņēmums ir mikrouzņēmumu nodokļa maksātājs, tad atbilstoši Mikrouzņēmumu nodokļa likuma 1.panta5.punktam mikrouzņēmuma apgrozījums ir mikrouzņēmuma saimnieciskās darbības ieņēmumi.
Labdien!
Atbilstoši Pievienotās vērtības nodokļa likuma (likums) 1.panta26.punktam starpnieks ir nodokļa maksātājs, kurš piedalās pakalpojumu sniegšanā vai preču piegādē, nekļūstot par šo preču īpašnieku vai faktisko pakalpojumu sniedzēju, lai īstenotu citu personu intereses pakalpojumu sniegšanas vai preču piegādes darījumos. Starpnieks izraksta nodokļa rēķinu un saņem atlīdzību tikai par savu sniegto starpniecības pakalpojumu.
Ja iznomātājs, kas iekasē maksu par piegādāto ūdeni, siltumenerģiju, elektroenerģiju, gāzi, sniegtajiem kanalizācijas pakalpojumiem vai sadzīves atkritumu izvešanas pakalpojumiem, netiek uzskatīts par faktisko šo preču piegādātāju vai pakalpojumu sniedzēju, ja nomas līgumā nav noteikts citādi, kas tam ir noslēgts ar nomniekiem (īrniekiem).
Tādējādi, ja no noslēgtā līguma nosacījumiem izriet, ka iznomātājs darbojas kā starpnieks, tai skaitā nodrošinot norēķinu veikšanu starp pakalpojumu sniedzēju, noformējot rēķinus nomniekiem (īrniekiem) un iekasējot siltumenerģijas, elektroenerģijas un dabasgāzes piegādes vērtība, tad apgrozījumā tiek iekļauta tikai atlīdzība par sniegto pakalpojumu un starpniecības pakalpojumu (ja tāda ir, piemēram, kasiera pakalpojuma vērtība).
Savukārt ja uzņēmums ir mikrouzņēmumu nodokļa maksātājs, tad atbilstoši Mikrouzņēmumu nodokļa likuma 1.panta5.punktam mikrouzņēmuma apgrozījums ir mikrouzņēmuma saimnieciskās darbības ieņēmumi.
Закрыть
Краткое описание нарушения
Закрыть