Внимание! Вы просматриваете форум в ограниченном режиме – авторизуйтесь (вверху страницы) или зарегистрируйтесь, чтобы получить доступ ко всем возможностям форума (создание темы / ответа, доступ к спискам «Избранные», «Мои темы», «Непрочитанное»).
Avansa norēķins
VID tematiskajās pārbaudēs saka, ka ir jābūt atrunātam, kad , cik daudz izsniedz avansa norēķinu personai.
Bet kur tas ir pateikts?
Vai tiešām nevar uztaisīt vienu rīkojumu ar tekstu, ka avansa norēķinu persona Vārds Uzvārds ir tiesīga saņet no kases nepieciešamo nelimitētu naudas summu saimnieciskās darbības izdevumu veikšanai pēc nepieciešamības par to iesniedzot avansa norēķinu līdz tekošā mēneša pēdējam datumam, bet ne vēlāk kā līdz nākošā mēneša 5.datumam ???
Vai tas būs liels pārkāpums? Nevaru atrast kur būtu noteikts, ka jābūt rīkojumam, ka izsniedz tieši konkrēti 500 vai 100 Ls (konkrētu summu) ?
Ответы (73)
Neredzēju nekur tādu prasību. Ja VID to pieprasa, lai vispirms pamato šo prasību un pasaka, kur tas ir rakstīts. Manuprāt var būt vajadzība jebkurā brīdī izsniegt kādam jebkādu summu kaut-kada darījuma veikšanai un to nav iespējams visparināt. Tas noformējams ar konkrēto rīkojumu. Bet ja ir pastāvigi avansieri, tas varētu būt noformēts ar rīkojumu vai kādu nolikumu, kur noteikti amati (bet ne uzvārdi), summas, norēķinu kārtība.
Man auditā nekādi aizrādījumi nebija: vienīgais kreditors, kuram pilns norēķins tikai uz 31.decembri Pārējā laikā nepārtraukti nauda iet iekšā-ārā. Dokumentu apgrozības shēmā ir norādīts naudas cēļš (shemātiski) visa ienākoša nauda caur kasi uz 2380 un no 2380 uz banku vai izdevumi sk.naudā. Fiziski kase neeksistē. Audītos pretenzijas nebija.
Cleo! Ja kaut kur atradīsiet, pastastiet arī mums, lūdzu.
tur jau tā lieta, ka nevaru atrast. Rakstu uz katru avansa norēķinam izsniegto summu rīkojumu, bet gribētos nerakstīt katru mēnesi pa rīkojumam, bet gan vienu, tāpēc jautāju vai nevar uzrakstīt vienu vispārinātu- ka saņem naudu tik cik nepieciešams un tad kad nepieciešams, bez tiešas summas. Bet laikam jau nevar tā, vismaz no Shlida vārdiem sapratu, ka vai nu nolikumā jāmin summa mēnesī vai uz katru jātaisa rīkojums.
Vai citi varianti ir?
Я думаю, если будет оговорена сумма в методике , то, может, можно и не писать распоряжение директору на самого себя
Mani klienti iz mazās firmas, kur kase fiziski neeksistē un naudu glabā pats īpašnieks - vienīgais kreditors, kuram pilns norēķins tikai uz 31.decembri Pārējā laikā nepārtraukti nauda iet iekšā-ārā. Dokumentu apgrozības shēmā ir norādīts naudas cēļš (shemātiski) visa ienākoša nauda caur kasi uz 2380 un no 2380 uz banku vai izdevumi sk.naudā. Taisos ielikt to Uzskaites politikā. Kopš 1995.gadajautāju semināros, vai es daru pareizi. Arī, kad mācijos augstskolā (pabeidzu pirms 1.5 gada) runāju par to ar pasniedzējiem. Neviens nekad neatrada iemeslu, lai to nevarētu darīt. Tieši otrādi - atbilstoši likumam par grāmatvedību, šajā gadījumā ir pareizi atspoguļota darījuma jēga un ekonomiskā būtība.
Semināros dzirdēju, ka es neesmu vienīga, kas tā dara. Tādu ir daudz.
Отражается-то правильно, но деньги фирмы находятся во владении другой персоны без всякого на то обоснования и платы. С таким же успехом могу предложить вам хранить ваши денежки у меня, а я вам буду выдавать на оплату всяческих расходов. Откровенно говоря - это полный бардак и пытаться обосновать это в методике...ну-ну. Хотя, конечно, ваша правда, так делают многие.
Pilnīgi piekritu jums, ka tas ir bardaks, bet izskaidrojiet to mazo firmu īpašniekiem, kas ne vienmēr saprot starpību starp savējo un uzņēmuma kabatu. Es nemūžam neuzkaršu šīs summas uz kakla kasierim, kurš to citreiz nemaz ne acīs nav redzējis. Es uzskatu, ka par tādu naudu jāatbild tam, kura kabatā tas glabājas, un lai paši atskaitas, ka ta nauda tiek izlietota.
Вот именно, что отвечать должен:) А он только теми 2000 отвечает, что в уставник вложил (да и то не всегда деньгами:). Вот индивидуалы отвечают всем своим имуществом - так у них пожалуйста, загребай все деньги и храни под подушкой, никто и слово не скажет.
Но вы правы - это не объяснишь:)
Shlida, так кассиром в таком случае и должен быть сам владелец.:)
Palasiet uzmanīgi MK not.584 "Kases operāciju uzsk.not." IV daļu, kādas prasības ir fiziski eksistējošai kasei. Ka arī VID u.c. tiesības pārbaudīt naudas atlikuma atbilstību. Grāmatveža atbildība par regulārām kases inventarizācijām u.t.t. Starp citu caur 2380 kontu sanāk perfekta naudas plūsmas gan uzskaite, gan arī kontrole. Un tad, kad šīm jautājumam ir normāla attieksme, viss sanāk ļoti normāli, it sevišķi gadījumos, kad uzņēmumam trūkst naudas un īpašnieks samaksa savējo un vēlāk to saņem no uzņēmuma. Gada ietvaros nav vajadzīgi aizdevuma līgumi.
Shida! Ļoti ineteresānti, kur īpašnieks ņem naudu, ja viņa uzņēmums cieš zaudējumus? Kapēc tad pašam saimniekam nauda eksistē? Izskātas ka viņam uzņēmums nemaz nav vajadzīgs, ja pat bez uzņēmuma darbības viņam nauda ir!
Pirmkārt neiet runa par zaudējumiem, bet par sk.naudastrūkumu dotajā brīdī, kamēr uzņēmuma kontā nav ienākusi nauda no debitora. Otrkārt īpašnieks īslaicīgi var aizņemties naudu no drauga vai izmantot sava personīga konta pieejamo overdraft, piemēram, izņemt naudu no bankomāta, iemaksāt uzņēmuma kontā, samaksāt kādu uzņēmuma rēķinu un, saņēmot atmaksātu av.nor iemaksāt to atpakaļ savā kontā. Varianti var būt visdažādāki un es nerunāju ne par kādiem kreisiem darījumiem, bet par normālo, legālu, operātīvo, ikdienas saimn.darbību un ar to saistītām mazo firmu problēmām. Mazulītim arī 100 lati ir liela nauda.
es gan negribētu piekrist tam, ka gada ietvaros aizņēmuma līgums nav jānoformē.
Sīkos gadījumos, kad vienā mēnesī iedots, nākamajā atdots atpakaļ, var. Es interesējos. Šeit jābūt iespēja izsēkot katru konkētu darījumu, naudas plūsmu pa dienām.
juridiskas personas tiesības saņemt naudu no citām personām ir visai ierobežotas, pat jautājumā kad jur.personapārdod zemi ir jāizsniedz EKA čeks vai VID kvīts par saņemto skaidro naudu. "8. Ja uzņēmums saņem tādu skaidrās naudas maksājumu, uz kuru neattiecas Ministru kabineta 2003.gada1.jūlija noteikumos Nr.361 “Noteikumi par nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektroniskajām ierīcēm un iekārtām” minētās prasības (piemēram, darbinieks iemaksā uzņēmuma kasē skaidro naudu kā saņemtā avansa pārpalikumu), katram šādam maksājumam sagatavo atsevišķu kases ieņēmumu orderi (kredītiestādēs un Latvijas Bankā — kases iemaksu attaisnojuma dokumentu), ar kuru saskaņā iemaksā naudu kasē un izdara ierakstu kases grāmatā."
Ja nav bezprocentu aizdevuma līguma, tad nevar īsti saprast uz kāda pamata ir iemaksāta nauda kasē.
Tas tāds mans viedoklis, bet varbūt man nav taisnība.
Man gan VID ne reizi vien ir prasījusi uzrādīt šo līgumu un minēt kases ieņēmumu orderī pamatojumā šā līguma nr un datumu.
Kasē nauda ienāk no EKA vai tiek izņemta no uzņēmuma bankas konta, parasti nauda glabājas bankas kontā, tiek izņemta pēc vajadzības un izsniegta uz avansa norēķ. No avansa norēķina nauda tiek izmantota sk.naudasdarījumiem, kas ir ierobežoti attiecībā uz kādu konkrētu jur.pers.(līdz 3000Ls mēnesī), bet nav ierobežots šo personu skaits.
Tur jau tā lieta, ka atmaksājams avansa pārtēriņš neeksistē, viss tiek izterēts uzņēmuma vajadzībām. Ir vienkāršota avansa izsniegšanas un atskaišu par izterēto naudu kārtība. Tikai tas.
Cleo, laikam es neprecīzi izteicos. Ja Jūs runājat par to, ka savu naudiņu iemaksa uzņēmuma kontā, tad tas tiek iemaksāts no konta 2380(K2380 D2620), rezultātā šajā kontā var izveidoties negatīvs atlikums - avansa pārteriņš, kas tiek segts izsniedzot naudu K2610 D2380. Bankas ieņēmumu kvīts pievienots avansa norēķinam. Līdz šīm audītos pretenziju nebija.
Но до сих пор, насколько мне известно, аудит и не углублялся в суть бухгалтерских проводок. Я не исключаю варианта K2380 D2620, но по мне предпочтительнее был бы Д 2620 К 5140 (займы) с оформлением договора.
Закрыть
Краткое описание нарушения