Внимание! Вы просматриваете форум в ограниченном режиме – авторизуйтесь (вверху страницы) или зарегистрируйтесь, чтобы получить доступ ко всем возможностям форума (создание темы / ответа, доступ к спискам «Избранные», «Мои темы», «Непрочитанное»).
Par nodokļu grāmatiņu reģsitrēšanu
Labdien!
Vai kāds man nevarētu pateikt kāda likumdošana regulē, ka uzņēmumam jāveic algas nodokļa grāmatiņu reģistrēšanu:-O
Jārēģistrē gan ir, to pārbaudā gan zvēr.revidenti gan VID pārbaudēs. Un atlaižot darbinieka no darba jāparakstās par nod.grāmatiņu saņemšanu. Bet kura likumdošana to nosaka ???!! Pameklēsim
Zinu, jau zinu, ka OBLIGĀTI! Man arī ir, bez zvērināts revidents man uzdeva tādu jautājumuLOL
Bet Jūs viņam pretī ar tādu pašu jautajumu. Viņš taču saņem naudiņu par to ka revidē !!!???:-D
Varbūt "Likums par grāmatvedību" 10.pants??
Katrā uzņēmumā visi attaisnojuma dokumenti, grāmatvedības reģistri, inventāra saraksti, gada pārskati un to pielikumi, kā arī grāmatvedības organizācijas dokumenti (kontu plāni, kodifikatori u.c.) sistemātiski jāsakārto un jāuzglabā uzņēmuma arhīvā.
Glabāšanas laiks ir:
gada pārskatiem un to pielikumiem, kā arī galvenajai grāmatai - 10 gadi. Pēc tam tie nododami Valsts arhīvos;
inventāra sarakstiem, grāmatvedības reģistriem un grāmatvedības organizācijas dokumentiem - 10 gadi;
attaisnojuma dokumentiem par darbiniekiem aprēķināto mēnešalgu (darba samaksu) ar sadalījumu pa gadiem un mēnešiem - 75 gadi;
pārējiem attaisnojuma dokumentiem - 5 gadi.
Ja uzskaite tiek kārtota ar elektroniskajām skaitļošanas mašīnām, jānodrošina šā panta otrajā daļā noteiktais datu glabāšanas laiks.
Uzņēmuma likvidācijas gadījumā turpmāko uzņēmuma arhīva uzglabāšanas kārtību nosaka likvidācijas komisija, saskaņojot to ar Valsts arhīvu ģenerāldirekciju.
Par uzņēmuma arhīva saglabāšanu ir atbildīgs uzņēmuma vadītājs.