Внимание! Вы просматриваете форум в ограниченном режиме – авторизуйтесь (вверху страницы) или зарегистрируйтесь, чтобы получить доступ ко всем возможностям форума (создание темы / ответа, доступ к спискам «Избранные», «Мои темы», «Непрочитанное»).
valdes loceklis
Labdien!
Ja ir divi valdes locekļi, viens parakstīs gram.dokumentus otrs nē. Vai ir nepieciešams pieņemt darbā abus, vai var stradat bez darba līguma? Paldies
Ответы (10)
Член правления, если он является единственным собственником имеет право вести бухгалтерию сам. А в остальных случаях должен быть или бухгалтер, или обслуживающая фирма. Функция управления должна быть отделена от функции учета.
Ирен, он же только подписывать собирается. Вести может и нет
Valdes loceklis ir amats, kur pienākumos pēc idejas ietilpst ne tikai dokumentu parakstīšana. Tātad, pienākas arī alga. Īpaši ja tie abi ir no malas.
Подписывать за лоцеклиса может, вести бухгалтерию нет.
un kādas ir soda sankcijas, ja valdes loceklis tomēr pats kārto grāmatvedību?
Izlasīju likumā, ka valdes loceklis var stradat bez ikmēneša algas, bet noteikt atlīdzību pusgadā piemeram 100.00
Если Ваш valdes loceklis собирается выполнять работу бухгалтера, то нужен трудовой договор, во-первых, во-вторых, так как у Вас их два (члена правления), по закону он не имеет права этого делать.
Kurā likumā? Vnk interesanti.
Līgums par šo atlīdzību ir jāslēdz vienalga ar visām lietām - par ko maksā, cik maksā un kad maksā. Un nodokļu ziņā tā ne ar ko neatšķirsies no parastās algas. Ja vien tas valdes loceklis pats par sevi nemaksās nodokļus.
Palasiet likumu par soc apdrošināšanu. Tur ir 14. pants un tā 1. punkts "Darba devēja un darba ņēmēja obligāto iemaksu objekts ir visi algotā darbā aprēķinātie ienākumi, no kuriem jāietur iedzīvotāju ienākuma nodoklis..."
IIN likumā savukārt ir 8. pantiņš kur ir 2.2. punktiņš "Uzskata, ka fiziskā persona (maksātājs) gūst ienākumu, par kuru jāmaksā algas nodoklis, ja tiek konstatēta vismaz viena no šādām
pazīmēm:..." un tālāk pazīmju saraksts. Jūs varat devēt to vldes locekļa atlīdzību kaut par dāvanu, ja tiks konstatēts ka tomēr tas loceklis regulāri paraksta grāmatvedības un vadības dokumentus, tādejādi aktīvi piedaloties uzņēmuma darbībā, braukā ar uzņēmuma mašīnu vai staigāar uzņēmuma telefonu, tādejādi neizmantojot savus pamatlīdzekļus sniedzot savu pakalpojumu... Tad jau nevar nekur likties no sociālajām iemaksām. Tātad arī nevar izvairīties no šī nodokļa taksācijas perioda. Un rezultātā sanāk tā pati alga. Es tā domāju.
Noteikumi nr. 585 par grāmatvedības kārtošanu un organizāciju
69.5. uzskaites funkcija ir atdalīta no pārējām uzņēmuma saimnieciskās darbības funkcijām.
vai kāds ir saskāries ar šiem jautājumiem attiecībās ar VID un ir bijuši uzrēķini/sodi?
Cik man ir bijusi darīšana, VID tam nepievērš uzmanību( varbūt pagaidām);-)
Закрыть
Краткое описание нарушения