Labdien!
Metodiskais materiāls par uzņēmumu ienākuma nodokļa aprēķināšanu un maksāšanu 3.2.2.p.skaidro ka ar reprezentāciju saistīti izdevumi apliekamo ienākumu palielina par 40 procentiem no reprezentācijas izdevumiem izmantotās summas;
- reprezentācijas izdevumi ir uzņēmuma izdevumi tā prestiža veidošanai un uzturēšanai sabiedrībā pieņemto standartu līmenī. Tie ietver izdevumus publisku konferenču, uzņemšanu un maltīšu rīkošanai, kā arī uzņēmumu reprezentējošu priekšmetu izgatavošanai. Par reprezentācijas izdevumiem ir uzskatāmi, piemēram:
- izdevumu summas dažādu priekšmetu – mazvērtīgu reprezentācijas priekšmetu – iegādei vai izveidošanai, ja šādi priekšmeti satur komersanta preču zīmi, logo vai citu raksturīgu informāciju (piemēram, pildspalvas, kalendāri, T- krekli, krūzes u.c.). Šādus priekšmetus izplata (parasti bez atlīdzības), lai popularizētu komersantu un tā preču zīmi;
- izdevumi maltītei, ko komercsabiedrība organizē partneriem, klientiem u.c., vai arī atspirdzinošu dzērienu un uzkodu iegādei, kas paredzēti komercsabiedrības viesiem, partneriem vai klientiem;
- izdevumu summas, kas radušās, piemēram, rīkojot komercsabiedrību vai tās produkciju (pakalpojumus) reprezentējoša rakstura konferenci (t.i., izdevumi, kas tieši saistīti ar konferences organizēšanu un norisi).
Piemērs
Nodokļa maksātājs iegādājas reprezentācijas priekšmetus par Ls 118 (tai skaitā pievienotās vērtības nodokļa summa ir Ls 18). Nosakot reprezentācijas izdevumu daļu, par kuru palielina apliekamo ienākumu, aprēķina 40 procentus no reprezentācijas izdevumiem izmantotās summas: 100 x 0,4 + 18 x 0,4 = 47,20. Aprēķinot uzņēmumu ienākuma nodokli, apliekamo ienākumu palielina par reprezentācijas izdevumu daļu Ls 47,20.
Vēstulei ir informatīvs raksturs. Visi nodokļu normatīvie akti ir atrodami VID mājas lapā
www.vid.gov.lv
Ar cieņu
VID RRI konsultanti