Briokrātija valsts iestādēs samazinās :)
Šodien biju VIDā pieteikt jaunu uzņēmumu.Un lai jaunais nodokļu maksātājs nedomātu, ka šajā valstī viss ir tik vienkārši kā sola valdība, VIDs ir radījis jaunu anketu, kuru šodien man nācās aizpildīt VIDā (iepriekš ar tādu nebiju saskāries).
Uzrakstīšu Jums tās jautājumus, varbūt kādreiz noder. Vismaz gatavojoties iet uz VIDu vajadzētu atbildes uz tiem apdomāt.
1. Kas ir sagatavojis un iesniedzis dokumentus UR komercsabiedrības reģistrācijai?
2. No kādiem līdzekļiem ir segti izdevumi, kas saistīti ar komercsabiedrības reģistrāciju;
3. No kādiem līdzekļiem ir plānots finansēt komercsabiedrību;
4. Vai dibinātā komercs.ietilpstkādā nozares asociācijā;
5. Īss darbības apraksts;
6. Vai nepieciešama licence;
7. Kādam būtu jābūt pārdoto preču/pakalpojumu uzcenojumam, la Jūs strādātu ar peļņu?
8. Kādi izdevumi, pēc Jūsu domām sastādīs lielāko īpatsvaru komercs.izmaksās?
9. Kādās adresēs tiks veikta darbība?
10. Vai plānojiet tuvāko 6 mēn.laikā veikg investīcijas?
11. Vai komercs.irkredītsaistības?
12. Kādas preces/pakalp.plānojiet iegādāties tuvāko 6 mēnešu laikā? Norādīt piegādātājus.
13. tas pats 12.jaut tikai par pārdošanu;
14. Kā jūs domājiet piesaistīt jaunus pircējus/piegādātājus?
15. Kā jūs kontaktējaties ar pirc/pieg.(norādīt vārdus, uzvārdus, adreses, telefonus)
16./17. Kā veiksiet norēķinus ar pirc/piegād.?
18. Vai tiks izmantot autotransports? Kā izmantos? Kam tas piederēs?
19. Vai ir preču krājumi? Kur tie tiks glabāti?
20. Cik uzņēmumā ir nodarbināto? Ko tie dara?
21. Kāds ir uzņēmuma darba laiks?
22. Kā tiek noteikta darba samaksa?
23. Kas un kā kārtos grāmatvedības uzskaiti? Norādīt kontaktpersonu.
24. Vai jūs zināt, kādas atskaites un kādos termiņos ir iesniedzamas VID?
Jautājumus es bišķi noīsināju, bet doma būs skaidra.
Un tas viss ir jāatbild jaundibinātam uzņēmumam.