Vai ir tāda lieta kā priekšapmaksas rēķins, kā to grāmatot un kā kontrolēt norēķinus?
Ir domā organizēt darbu tā, ka mēs pircējam izsūtām "priekšapmaksas rēķinu", kurš jāsamaksā 5 dienu laikā un tikai tad mēs piegādājam preci (kopā ar īsto stingro PPR), ja 5 dienu laikā nesamaksā priekšapmaksas rēķinu, tad tas automātiski anulējas un visi staigā brīvi tālāk.Jautājums ir vai galvenajā grāmatā ir jāgrāmato šādi "priekšapmaksas rēķini"?
No vienas puses - nav jāgrāmato, tas nav īsti grāmatvedības dokuments.
No otras puses - ja šo 5 dienu laikā mēs saņemam klienta maksājumu, tad maksājumus mēs noteikti grāmatojam galvenajā grāmatā, jo tas ir kaut kas reāls. Un ja šajā brīdī mums būtu iegrāmatots arī "priekšapmaksas rēķins", tad mēs 5. dienas beigās no galvenās grāmatas datiem varētu uzzināt pircēja vai konkrētā rēķina bilanci un izlemt, vai "priekšapmaksas rēķins" ir apmaksāts vai nē un vai preci piegādāt. Un pie preces piegādes, tad "priekšapmaksas rēķina" summas varētu pārgrāmatot uz reālā PPR kontiem un visu darījumu noslēgt pa īstam.
Jautājuma būtība ir dziļāka. Kā ar galvenās grāmatas datiem kontrolēt to, vai pircējs ir veicis pilnu priekšapmaksu. No vienas puses galvenajā grāmatā (GG) būs pircēja maksājumi, bet no otras puses GG nav paša rēķina, jo prece, protams, vēl nav piegādāta.
Kā lai ar šo visu tiek galā???